Administratief medewerker

Als administratief medewerker ben je verantwoordelijk voor de financiële administratie van een bedrijf of instelling, met name in het midden- en kleinbedrijf. Behalve de salarisadministratie kan het ook gaan om verkoopgegevens, verlies- en winstcijfers, cijfers over inkomsten en uitgaven en cijfers over het ziekteverzuim. Je boekt en verwerkt financiële gegevens, maakt rapportages voor het management, stelt de jaarbegroting op en verzorgt de belastingaangiftes. Je maakt periodieke overzichten en je controleert of iedereen binnen het afgesproken budget blijft. Ook onderhoud je contacten met klanten en leveranciers, maar soms ook met banken, over bijvoorbeeld betalingen en kredieten.

Beroepseigenschappen

  • ordelijk, gestructureerd en zorgvuldig kunnen werken
  • goed kunnen rekenen
  • je mondeling en schriftelijk goed en duidelijk kunnen uitdrukken
  • leiding kunnen geven aan een kleine groep

Beroepensector

  • bedrijfsadministratie

Opleidingsniveau

  • vmbo-bk en hoger

 

<-Terug