Busvervoer en veerdienst

Veerdienst

De veerdienst Gorinchem heeft aantrekkelijke jaarabonnementen voor scholieren op de volgende trajecten
Gorinchem-Woudrichem, Gorinchem-Sleeuwijk, Hardinxveld-Werkendam, Gorinchem-Werkendam, Brakel-Herwijnen en Aalst-Veen.

Kijk voor informatie op www.veerdienstgorinchem.nl of bel 0183-659314.

Aanvraagformulieren staan op de website van de veerdienst; bel de veerdienst of vraag ernaar aan boord.​

Busvervoer

Veel leerlingen van de Gomarus Scholengemeenschap reizen met de bus naar Gorinchem. Het vervoer naar de Gomarus is georganiseerd door Arriva openbaar vervoer. 

Routes

De bus rijdt iedere dag 's morgens eenmaal heen; 's middags rijdt er twee of drie maal per dag een bus richting huis. We proberen op deze manier de leerlingen tegemoet te komen. De opstaptijden worden vermeld in een brief die de ouders in de laatste week van de zomervakantie van de school ontvangen. Op de terugweg en in de winterperiode is het mogelijk dat de bussen andere routes gaan rijden om de leerlingen zo goed mogelijk over de bussen te verdelen. Het vervoer wordt verzorgd door de firma Juijn uit Zaltbommel i.o.m. Arriva. Juijn heeft het Keurmerk Touringcarbedrijven. De abonnementen zijn ook geldig op alle overige reguliere buslijnen van Arriva in Rivierenland.

Arriva heeft voor u een overzichtelijke website gemaakt met alle informatie. www.arriva.nl/gomarus

OV-chipkaart bestellen

Er zijn anonieme OV-chipkaarten en persoonlijke OV-chipkaarten. Abonnementen kunnen uitsluitend worden aangeschaft voor gebruik op een persoonlijke OV-chipkaart! Dus als u voor uw kind(eren) een abonnement wenst aan te schaffen, dient u eerst een persoonlijke OV-chipkaart aan te schaffen. Dit kan via ov-chipkaart.nl. Houd u hierbij rekening met een levertijd van 2-3 weken.

Om een abonnement aan te schaffen, heeft u het nummer van de OV-chipkaart nodig. Dus u kunt pas overgaan tot het bestellen van een abonnement, nadat u de OV-chipkaart heeft ontvangen!

​Mocht u vragen hebben, neem dan contact op met de klantenservice van Arriva (0800-0232545, gratis).

Maak altijd een kopie van je abonnement!

OV-chipkaart kapot?

 1. Met behulp van bijgevoegd formulier (te vinden op www.ov-chipkaart.nl) de defecte kaart opsturen naar:

      Klantenservice OV-chipkaart
      Postbus 365
      3800 AJ Amersfoort

Er wordt dan binnen 3 weken een nieuwe kaart opgestuurd. Het abonnement wordt overgezet op de nieuwe kaart.

2. Vraag zo snel mogelijk een vervangende OV-chipkaart aan bij ov-chipkaart.nl.

3. Reis in de tussentijd met:

  • een andere chipkaart (veel reizigers hebben voor dit soort gevallen een 2e chipkaart);
  • of met papieren kaartjes; deze zijn te koop bij de chauffeur.

4. Nadat je de nieuwe OV-chipkaart hebt ontvangen, kun je via de website van Arriva de gemaakte extra kosten voor de dagen dat je niet met je abonnement hebt kunnen reizen, terugvragen.

De praktijk leert dat het nu meestal 2-3 dagen duurt voor de vervangende kaart er is.​

OV-chipkaart verloren?

Verlies melden bij Klantenservice OV-chipkaart via telefoonnummer 0900-0980 (€ 0,10 p.m.). Houd uw Nederlandse bankrekeningnummer bij de hand voor uw saldoteruggave en voor de betaling van uw vervangende kaart. Een vervangende kaart kost € 11,-. U geeft hiervoor een telefonische machtiging af. U ontvangt binnen 7 dagen een vervangende kaart. Stond er een abonnement op uw oude kaart? Dan staat dit abonnement ook op de nieuwe kaart en kunt u gewoon weer reizen, als het abonnement nog geldig is.

Voor de tussenliggende periode zorgen voor een vervangend vervoerbewijs. Dat kan door een anonieme kaart te kopen en op saldo te reizen, door losse kaartjes te kopen of een tijdelijk abonnement te vragen aan de vervoerder. Dit laatste kan alleen bij Arriva en wordt alleen gedaan voor houders van een jaarabonnement.​